ceedings

 

Εμμανουήλ Φωκίδης-Emmanuel Fokides
 















   

.: Δημοσιευμένο Έργο - Published Work 

1 Διδακτορική διατριβή - 1 Ph.D. thesis

2 βιβλία - 2 books

6 κεφάλαια σε διεθνείς συλλογικούς τόμους - 6 chapters in international edited volumes

6 κεφάλαια σε Ελληνικούς συλλογικούς τόμους - 6 chapters in Greek edited volumes

28 άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά - 28 papers in international journals

23 άρθρα σε Ελληνικά επιστημονικά περιοδικά - 23 papers in Greek journals

18 άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων - 18 papers in the proceedings of international conferences

30 άρθρα σε πρακτικά Ελληνικών συνεδρίων - 30 papers in the proceedings of Greek conferences

26 άρθρα υπό αξιολόγηση - 26 papers under review

 

.: Διδακτορική διατριβή - Ph.D. thesis

1. Φωκίδης, Ε. (2004). Δημιουργία περιβάλλοντος Εικονικής Πραγματικότητας για τη διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής σε μαθητές του Δημοτικού. Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

 

.: Βιβλία - Books

1. Φωκίδης, Ε., & Τσολακίδης, Κ. (2011). Εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση: Θεωρία και πράξη. Αθήνα: Διάδραση.

2. Tsolakidis, C., Sotiriou, S., Karpati, A., Pincas, A., Koulouris, P., Dima, G., . . . Fokides, E. (2007). Report on multigrade education. Athens: EPINOIA.

 

 

.: Κεφάλαια σε διεθνείς συλλογικούς τόμους - Chapters in international edited volumes

1. Fokides, E., & Kostas, A. (2020). Pre-service teachers and computers: A (still) troubled relationship. In L. A. Tomei, & D. D. Carbonara (Eds.), Handbook of research on diverse teaching strategies for the technology-rich classroom (pp. 15-31). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-7998-0238-9.ch002

 2. Fokides, E. (2019). Tablets and Geography. Initial findings from a study in primary school settings. In M. Tsitouridou, J. A. Diniz, &  T. A. Mikropoulos (Eds.), Technology and innovation in learning, teaching, and education (pp. 431-443). Switzerland: Springer Nature. doi: 10.1007/978-3-030-20954-4_32

3. Fokides, E., & Atsikpasi, P. (2018). Factors affecting primary school students' learning outcomes when using MUVEs. Development and validation of a scale. In J. Y. Qian (Ed.), Integrating multi-user virtual environments in modern classrooms (pp. 185-206). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-5225-3719-9.ch009

4. Fokides, E. (2017). Three cases of unconventional educational uses of digital storytelling. In M. Khosrow-Pour (Ed.), Encyclopedia of information science and technology (4th ed.) (pp. 2616-2625). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-5225-2255-3.ch228

5. Fokides, E., Mastrokoukou, A., & Atsikpasi, P. (2017). Teaching basic astronomy concepts to pre-service teachers using 3D virtual environments. In P. Tripathi & S. Mukerji (Eds.), Handbook research on technology-centric strategies for higher education administration (pp. 175-194). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-5225-2548-6.ch011

6. Fokides, E., & Tsolakidis, C. (2010). A pilot project to teach road safety using desktop virtual reality. In S. Mukerji (Ed.), Cases on technology enhanced learning through collaborative opportunities (pp. 111-130). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-61520-751-0.ch007

 

 

.: Κεφάλαια σε Ελληνικούς συλλογικούς τόμους - Chapters in Greek edited volumes

1. Τσολακίδης, Κ., & Φωκίδης, Ε. (2018). Η εξέλιξη της τεχνολογίας, νέες απόψεις και δεξιότητες για την εκπαίδευση. Στο Α. Σοφός, Γ. Λιαράκου, Π. Καραμούζης, Β. Καζούλλη, & Α. Κώστας (Επιμ.), Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών, Νέα Μέσα-Νέα Μάθηση; (σσ. 40-52). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

3. Ζαμπούλη, Κ., & Φωκίδης, Ε. (2018). Η σημασία των τρισδιάστατων εικονικών περιβαλλόντων πολλών χρηστών στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στο Α. Σοφός, Γ. Λιαράκου, Π. Καραμούζης, Β. Καζούλλη, & Α. Κώστας (Επιμ.), Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών, Νέα Μέσα-Νέα Μάθηση; (σσ. 176-188). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

3. Φωκίδης, Ε. (2017). Τρισδιάστατα εκπαιδευτικά παιχνίδια, σοβαρά παιχνίδια. Στο Α. Σοφός, Ε. Αυγερινός, Π. Καραμούζης, Λ. Χριστοδουλίδου, & Μ. Δάρρα (Επιμ.), Εκπαίδευση με χρήση Νέων Τεχνολογιών. Παιδαγωγική αξιοποίηση ψηφιακών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία (σσ. 75-91). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

4. Φωκίδης, Ε., & Τσολακίδης, Κ. (2013). Η εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση. Στο Σ. Αλιβίζος & Κ. Βρατσάλης (Επιμ.), Παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία (σσ. 185-204). Αθήνα: Ίων.

5. Τσολακίδης, K., & Φωκίδης, E. (2010). Τα ολιγοθέσια και δυσπρόσιτα σχολεία στην εποχή της κοινωνίας της πληροφορίας. Στο Η. Αθανασιάδης (Επιμ.), Διαστάσεις έρευνας στο χώρο της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής (σσ. 162-179). Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

6. Τσολακίδης, Κ., Φωκίδης, Ε. & Βρατσάλης, Κ. (2005). Η στάση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Στο Κ. Βρατσάλης (Επιμ.), Διδακτική εμπειρία και παιδαγωγική θεωρία. Αθήνα: Νήσος.

 

 

.: Άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά - Papers in international journals

1. Fokides, E., Atsikpasi, P., Kaimara, P., & Deliyannis, I. (2019). Let players evaluate serious games. Design and validation of the Serious Games Evaluation Scale. International Computer Games Association Journal, 31(3), 1-22. doi: 10.3233/ICG-190111

2. Fokides, E., & Chachlaki, F. (2019). 3D multiuser virtual environments and Environmental Education. The virtual island of the Mediterranean monk seal. Technology Knowledge and Learning, 2019, 1-24. doi: 10.1007/s10758-019-09409-6

3. Fokides, E. (2018). Teaching basic programming concepts to young primary school students using tablets: Results of a pilot project. International Journal of Mobile and Blended Learning 10(1), 34-47. doi: 10.4018/IJMBL.2018010103

4. Fokides, E. (2018). Digital educational games and Mathematics. Results of a case study in primary school settings. Education and Information Technologies, 23(2), 851-867. doi: 10.1007/s10639-017-9639-5

5. Fokides, E. (2018). Tablets in primary schools: Results of a study for teaching the human organ systems. International Journal of Smart Education and Urban Society, 9(3), 1-16. doi: 10.4018/IJSEUS.2018070101

6. Fokides, E., & Atsikpasi, P. (2018). Development of a model for explaining the learning outcomes when using 3D virtual environments in informal learning settings. Education and Information Technologies, 25(3), 2265-2287. doi: 10.1007/s10639-018-9719-1

7. Fokides, E., & Mastrokoukou, A. (2018). Results from a study for teaching human body systems to primary school students using tablets. Contemporary Educational Technology, 9(2), 154-170. doi: 10.30935/cet.414808

8. Fokides, E. (2017). Greek pre-service teachers’ intentions to use computers as in-service teachers. Contemporary Educational Technology, 8(1), 56-75.

9. Fokides, E. (2017). Pre-service teachers' intention to use MUVEs as practitioners. A structural equation modeling approach. Journal of Information Technology Education: Research, 16, 47-68.

10. Fokides, E. (2017). Informing students about bullying through the development of digital stories. Results of a project in Greece. The Online Journal of New Horizons in Education, 7(1), 113-122.

11. Fokides, E. (2017). Tablets, very young students, and basic programming concepts. Asian Journal of Education and e-learning, 5(3), 86-94. doi: 10.24203/ajeel.v5.i3.4747

12. Fokides, E. (2017). Using digital storytelling to inform students about bullying. Results of a pilot program. International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education, 2(1), 27-39. doi: 10.4018/IJBIDE.2017010103 

13. Fokides, E. (2017). Students learning to program by developing games: results of a year-long project in primary school settings. Journal of Information Technology Education: Research, 16, 475-505. doi: 10.28945/3893

14. Fokides, E., & Atsikpasi, P. (2017). Redefining the framework for teaching programming to primary school students. Results from three pilot projects. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 20(3), 1-11. doi: 10.9734/BJESBS/2017/33520

15. Fokides, E., & Foka, A. (2017). Computer games and English as a foreign language. Results of a pilot study. Open Journal for Educational Research 1(1), 31-44. doi: 10.32591/coas.ojer.0101.03031f  

16. Fokides, E., & Sfakianou, M. (2017). Virtual museums in arts education. Results of a pilot project in primary school settings. Asian Research Journal of Arts & Social Sciences, 3(1), 1-10. doi: 10.9734/ARJASS/2017/33601

17. Fokides, E., & Zampouli, C. (2017). Content and Language Integrated Learning in OpenSimulator Project. Results of a pilot implementation in Greece. Education and Information Technologies, 22(4), 1479-1496. doi: 10.1007/s10639-016-9503-z

18. Fokides, E., Papadakis, D., & Kourtis-Kazoulis, V. (2017). To drone or not to drone? Results of a pilot study in primary school settings. Journal of Computers in Education, 4(3), 339-353. doi: 10.1007/s40692-017-0087-4

19. Fokides, E. (2017). A model for explaining primary school students' learning outcomes when they use multi-user virtual environments. Journal of Computers in Education, 4(3), 225-250. doi: 10.1007/s40692-017-0080-y

20. Fokides, E., & Atsikpasi, P. (2017). Tablets in education. Results from the initiative ETiE, for teaching plants to primary school students. Education and Information Technologies, 22(5), 2545-2563. doi: 10.1007/s10639-016-9560-3

21. Karamouzis, P., & Fokides, E. (2017). Religious perceptions and the use of technology: Profiling the future teachers of Religious Education. Journal of Religion, Media, and Digital Culture, 6(1), 23-42.

22. Fokides, E. (2016). Using digital storytelling to help first-grade students' adjustment to school. Contemporary Educational Technology, 7(3), 190-205.

23. Fokides, E. (2016). Using autobiographical digital storytelling for the integration of a foreign student in the school environment. A case study. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 15, 99-115.

24. Fokides, E. (2016). Pre-service teachers, computers, and ICT courses: A troubled relationship. International Journal of Information and Communication Technology Education, 12(4), 25-36. doi: 10.4018/IJICTE.2016100103

25. Mastrokoukou, Α., & Fokides, E. (2015). Development and evaluation of a 3D virtual environment for teaching solar system's facts and concepts. International Journal of Education and Information Technology, 1(5), 148-154.

26. Kampylis, P., Fokides, E., & Theodorakopoulou, M. (2011). Toward computer-based learning environments that promote primary students' creative thinking. Hellenic Open University Journal of Informatics, 3(1), 1-9.

27. Fokides, E., & Tsolakidis, C. (2008). Virtual reality in education: A theoretical approach for road safety training to students. European Journal of Open, Distance and E-learning, 11(2).

28. Zouboula, N., Fokides, E., Tsolakidis, C., & Vratsalis, C. (2008). Virtual reality and museum: An educational application for museum education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 3(1), 89-95. doi: 10.3991/ijet.v3i1.759

 

 

.: Άρθρα σε Ελληνικά επιστημονικά περιοδικά - Papers in Greek journals

1. Καραμούζης, Π., Φωκίδης, Ε., & Τσιρέβελος, Ν. (2019). Η χρησιμότητα της θρησκευτικής εκπαίδευσης, τα προγράμματα σπουδών και οι διδάσκοντες. Μια πανελλήνια έρευνα. Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση, 2(1), 61-86. doi: 10.30457/30420195

2. Φωκίδης, Ε., & Φωκά, Α. (2018). Ψηφιακά παιχνίδια και Αγγλικά ως ξένη γλώσσα. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα. Επιστήμες Αγωγής, 19(1), 117-136.

3. Ατσικπάση, Π., & Φωκίδης, Ε. (2018). Διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη μαθησιακή εμπειρία σε τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα σε συνθήκες άτυπης μάθησης. Διαμόρφωση και επικύρωση κλίμακας. Εκπαιδευτικός Κύκλος, 6(2), 118-136.

4. Καραγεώργου, Δ., & Φωκίδης, Ε. (2018) Διδασκαλία στοιχείων για τα φυτά σε μαθητές του δημοτικού σχολείου με τη χρήση tablets και μικρο-εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας. Αποτελέσματα από πιλοτική εφαρμογή. e-Περιοδικό Επιστήμης και Τεχνολογίας, 13(4), 39-45.

5. Ατσικπάση, Π., & Φωκίδης, Ε. (2017). Εντοπίζοντας εκπαιδευτικά πλαίσια για τη σχέση παιδιών, οικογένειας και ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής, 20/2017, 29-42.

6. Παπαδάκης, Δ., Φωκίδης, Ε., Κούρτη-Καζούλλη, Β., & Δάρρα, Μ. (2017). Αξιοποιώντας τα μη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματα (drones) στη διδασκαλία. Αποτελέσματα από πιλοτική εφαρμογή σε μαθητές της Ε' δημοτικού. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 6(1), 18-31. doi: 10.12681/hjre.11465

7. Σφακιανού, Μ., & Φωκίδης, Ε. (2017). Διδασκαλία στοιχείων ιστορίας της τέχνης σε μαθητές του δημοτικού με τη χρήση εικονικών μουσείων. Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής, 19/2017, 35-52.

8. Φωκίδης, Ε. (2017). Διερευνώντας τις πρώιμες απόψεις των φοιτητών για τις εκπαιδευτικές χρήσεις των τρισδιάστατων περιβαλλόντων πολλών χρηστών. e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας, 12(1), 59-75.

9. Φωκίδης, Ε. (2017). Τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα και άτυπη μάθηση. Προς ένα μοντέλο ερμηνείας των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής., 3(9), 32-48.

10. Φωκίδης, Ε., & Τανανάκης, Ι. (2017). Διδασκαλία βασικών στοιχείων προγραμματισμού σε μαθητές της Γ΄ δημοτικού με τη χρήση ταμπλετών. Αποτελέσματα από πιλοτική εφαρμογή. Επιστήμες Αγωγής, 18(1), 153-172.

11. Φωκίδης, Ε., & Φωνιαδάκη, Ι. (2017). Tablets, Επαυξημένη Πραγματικότητα και Γεωγραφία στο δημοτικό σχολείο. e-Περιοδικό Επιστήμης και Τεχνολογίας, 12(3), 7-23.

12. Μαστροκούκου, Α., & Φωκίδης, Ε. (2017). Τα tablets στην εκπαίδευση. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού σε μαθητές δημοτικού. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 6(1), 161-178. doi: 10.12681/hjre.13811

13. Φωκίδης, Ε., & Μακαρούνα, Φ. (2017). Αποτελέσματα από τη χρήση tablets για τη διδασκαλία του πεπτικού συστήματος σε μαθητές δημοτικού. Εκπαιδευτικός Κύκλος, 5(2), 37-52.

14. Φωκίδης, Ε., & Παχίδης, Γ. (2017). Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια, μαθηματικά και μαθητές του δημοτικού. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα. Ανοικτή Εκπαίδευση: Το Περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 13(2), 77-96. doi: 10.12681/jode.14061

15. Ατσικπάση, Π., & Φωκίδης, Ε. (2016). Επαυξημένη πραγματικότητα, ταμπλέτες και εκπαίδευση. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία στοιχείων των φυτών σε μαθητές του δημοτικού σχολείου. Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής, 2(5), 46-60.

16. Ζαμπούλη, Κ., & Φωκίδης, Ε. (2016). Σχεδιασμός και μερική υλοποίηση του προγράμματος CLILiOP. Αποτελέσματα από το πρώτο στάδιο εφαρμογής του. e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας, 11(2), 73-87.

17. Φωκίδης, Ε., & Ατσικπάση, Π. (2016). Η εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση. Αποτελέσματα από την πιλοτική διδασκαλία στοιχείων της εξερεύνησης του διαστήματος σε μαθητές Γυμνασίου. Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής, 2(3), 77-91.

18. Φωκίδης, Ε., & Λιάνου, Π. (2016). Τα πολυμέσα στην εκπαίδευση. Ανάπτυξη και αξιολόγηση εφαρμογής για τη διδασκαλία στοιχείων Αστρονομίας σε μαθητές της Στ΄ δημοτικού. Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο, 9-10, 90-101.

19. Φωκίδης, Ε., & Μπούκλα, Κ. (2016). Ανάπτυξη προγραμματιστικών δεξιοτήτων σε παιδιά με τη χρήση του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Kodu. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα σε μαθητές της Στ΄ τάξης. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 5(1), 90-103. doi: 10.12681/hjre.10208

20. Φωκίδης, Ε., & Ξανθοπούλου, Ε. (2016). Κατασκευή και αξιολόγηση τρισδιάστατου παιχνιδιού για τη διδασκαλία των μαθηματικών στην Α' τάξη δημοτικού. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα. Εκπαιδευτικός κύκλος, 4(3), 138-154.

21. Χατζηγρηγορίου, Μ., & Φωκίδης, Ε. (2016). Κατασκευή ψηφιακών παιχνιδιών για την ανάπτυξη προγραμματιστικών δεξιοτήτων σε παιδιά. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα σε μαθητές της Στ΄ τάξης. Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής, 2(5), 27-44.

22. Τσολακίδης, Κ., & Φωκίδης, Ε. (2004). Η Εικονική Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση: Ένας πρώτος προβληματισμός. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 135, 68-81.

23. Φωκίδης, Ε., & Τσολακίδης, Κ. (2004). Η Εικονική Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση: Οι δυνατότητες του μέσου. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 136, 68-84.

 

 

.: Άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων - Papers in the proceedings of international conferences

1. Kaimara, P., Miliotis, G., Deliyannis, I., Fokides, E., Oikonomou, A. C., Papadopoulou, A., & Floros, A. (2019).  Waking-up in the morning: A gamified simulation in the context of learning activities of daily living. Proceedings of 15th International Conference of the Association for the Advancement of Assistive Technology in Europe, Technology and Disability, 31(2019), s1, 197-198.

2. Sfakianou, M., & Fokides, E. (2018). Teaching modern sculpture to primary school students: Implementation and evaluation of an intervention using virtual museums. In I. M. Katsillis (Ed.), Proceedings of the International Conference on Educational Research, Confronting Contemporary Educational Challenges through Research (pp. 462-469). Patras, Greece: University of Patras.

3. Valasiadis, E., Katsadoros, G., Kakampoura, R., & Fokides, E. (2017). Project "Topognosia": Strengthening local identity through digital games in education. Proceedings of the International Conference on Information, Communication Technologies in Education, ICICTE 2017, 260-270. Rhodes, Greece: ICICTE.

4. Fokides, E., & Atsikpasi, P. (2017). Redefining the framework for teaching programming to primary school students. Results from three pilot projects. Proceedings of the International Conference on Information, Communication Technologies in Education, ICICTE 2017, 185-194. Rhodes, Greece: ICICTE.

5. Mastrokoukou, A., & Fokides, E. (2015). Development and evaluation of a 3d virtual environment for teaching solar system's concepts. In D. M. Kakana & P. Manoli (Eds.), Proceedings of the 3rd International Symposium New Issues on Teacher Education (pp. 176-184). Volos, Greece: University of Thessaly.

6. Zouboula, N., Fokides, E., & Tsolakidis, C. (2008). Educational uses of virtual reality: Constructing a VR museum. Proceedings of the 11th International Conference on Interactive Computer Aided Learning. Villach, Austria: Kassel University Press.

7. Kampylis, P., Fokides, E., & Theodorakopoulou, M. (2007). Towards effective computer-related learning environments for primary school students’ creative thinking development. Proceedings of the BCS International Conference-INSPIRE XII-Improving Quality in Computing Education, 47-62.

8. Tsolakidis, C., & Fokides, Ε. (2007). Looking at and through technology. Proceedings of the 4th Educational Symposium: Designing the school of Tomorrow. Athens.

9. Fokides, E., & Tsolakidis, C. (2003). A theoretical and a technical framework for the development of virtual reality educational applications. Proceedings of the 6th International Workshop on Interactive Computer Aided Learning. Villach, Austria: Kassel University Press.

10. Tsolakidis, C., Fokiali P., & Fokides, Ε. (2003). Videoconferencing as an educational tool. Research in the University of the Aegean. Proceedings of the HERCMA 2003, The 6th Hellenic European Conference on Computer Mathematics & its Applications. Athens.

11. Tsolakidis, C., & Fokides, Ε. (2003). Attitudes of schoolteachers towards the Information and Communication Technologies. Proceedings of the 6th International Workshop on Interactive Computer Aided Learning. Villach, Austria: Kassel University Press.

12.  Tsolakidis, C., Fokides, Ε., & Fokiali, P. (2003). Distance education: Models and application: Synchronous, asynchronous and virtual reality. Proceedings of the 2nd International Conference on Emerging Telecommunications Technologies and Applications and the 4th Conference on Virtual University, 337-343. Košice, Slovakia.

13. Tsolakidis, C., Fokides, Ε., Fokiali, P., Saridou, C., Orfanakis, M., & Sotiriou, S. (2003). Improving the quality of education in Greece’s multigrade schools: The role of information and communication technologies. Proceedings of the 12th EDEN Annual Conference: The Quality Dialogue, Integrating Quality Cultures in Flexible, Distance and e-Learning, 271-278. Rhodes, Greece.

14. Tsolakidis, C., Fokides, E., Fokiali, P., Saridou, C., Orfanakis, M., Sotiriou, S., . . . Greig, L. (2003). The MUSE project: Multigrade teachers training. Improving the quality of multigrade education. Proceedings of the 12th EDEN Annual Conference: The Quality Dialogue, Integrating Quality Cultures in Flexible, Distance and e-Learning, 334-341. Rhodes, Greece.

15. Tsolakidis, C., Fokides, Ε., Fokiali, P., Sotiriou, S., & Orfanakis, M. (2003). The Multigrade School Education Project: Distance training of teachers in remote rural schools. Proceedings of the Online Educa Berlin 2003. Berlin.

16. Tsolakidis, C., & Fokides, Ε. (2002). Distance education: Synchronous and asynchronous methods. A comparative presentation and analysis. Proceedings of the 5th International Workshop on Interactive Computer Aided Learning. Villach, Austria: Kassel University Press.

17. Tsolakidis, C., & Fokides, E. (2001, June). Information and Communication Technologies as a tool for improving teaching in multigrade schools. Proceedings of the EDEN 10th Anniversary Conference: Learning Without Limits Developing the Next Generation of Education,  160-165. Stockholm, Sweden.

18. Tsolakidis C., Poupaki I., Fokides, Ε., Spyropoulos, K., & Touratzidis, L. (2001). Implementing educational school networks in Aegean islands. Development and motivations of "SXEDIA" & "Telemachoes". Proceedings of the TELEMATICA-2001 International Conference on Telematics and Web-Based Education. St. Petersburg, Russia.

 

 

.: Άρθρα σε πρακτικά Ελληνικών συνεδρίων - Papers in the proceedings of Greek conferences

1. Φωκίδης, Ε. (2019). Μαθητές, εκπαιδευτικοί και τεχνολογία. Πρακτικά Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός, Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Παιδαγωγό του Σήμερα, 52-63. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

2. Φωκίδης, Ε. (2019). Κινητές συσκευές και εκπαίδευση. Ήρθαν για να μείνουν ή μόδα είναι θα περάσει; Πρακτικά Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός, Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Παιδαγωγό του Σήμερα, 483-491. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

3. Στεργίου, Β., & Φωκίδης, Ε. (2019). Διδασκαλία στοιχείων μυθολογίας σε μαθητές της Γ΄ δημοτικού με τη χρήση tablets και μικρο-εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας. Πρακτικά Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός, Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Παιδαγωγό του Σήμερα, 474-482 3. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

4. Ατσικπάση, Π., & Φωκίδης, Ε. (2018). Επισκόπηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη μάθηση σε τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα πολλών χρηστών. Πρακτικά Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός, Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Παιδαγωγό του Σήμερα, 523-532. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

5. Φωκίδης, Ε. (2018). Αναδυόμενες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Τρία έτη εμπειρικών ερευνών της πρωτοβουλίας ETiE. Πρακτικά Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός, Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Παιδαγωγό του Σήμερα, 82-92. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

6. Δουδωνή, Α., & Φωκίδης, Ε. (2018). Αξιοποιώντας τις ψηφιακές ιστορίες στη διδασκαλία. Αποτελέσματα από διδακτικές παρεμβάσεις σε μαθητές της Α' τάξης του δημοτικού. Πρακτικά Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός, Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Παιδαγωγό του Σήμερα, 823-833. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

7. Καϊμάρα, Π., Δεληγιάννης, Ι., Παπαδοπούλου, Α., Οικονόμου, Α., & Φωκίδης, Ε. (2018). Smart Education: Τα ψηφιακά παιχνίδια ως κίνητρο για μάθηση. Πρακτικά 2ου Διεθνούς Βιωματικού Συνεδρίου Εφαρμοσμένης Διδακτικής, 385-391. Δράμα: Εκπαιδευτικός Κύκλος.

8. Καραμάνος, Α., & Φωκίδης, Ε. (2018). Διδασκαλία της περιμέτρου και του εμβαδού σε μαθητές της Ε΄ Δημοτικού με τη χρήση tablets. Στο Χ. Σκουμπουρδή & Μ. Σκουμιός (Επιμ.), Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή "Εκπαιδευτικό Υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: Διαφορετικές Χρήσεις, Διασταυρούμενες Πορείες Μάθησης" (σσ. 247-256). Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

9. Φωκίδης, Ε., & Κομιζόγλου, Α. (2018). Εικονική πραγματικότητα και περιβαλλοντική αγωγή. Αποτελέσματα από πιλοτική εφαρμογή σε μαθητές της Στ' τάξης δημοτικού. Στο Χ. Σκουμπουρδή & Μ. Σκουμιός (Επιμ.), Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή "Εκπαιδευτικό Υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: Διαφορετικές Χρήσεις, Διασταυρούμενες Πορείες Μάθησης" (σσ. 479-489). Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

10. Φωκίδης, Ε., Ατσικπάση, Π., Καϊμάρα, Π., & Δεληγιάννης, Ι. (2018). Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μία κριτική θεώρηση των αποτελεσμάτων των ερευνητικών παρεμβάσεων της πρωτοβουλίας ETiE. Πρακτικά 11ου Πανελλήνιου & Διεθνούς Συνεδρίου "Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση", 105-112. Θεσσαλονίκη: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο & Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

11. Παπαδάκης, Δ., Φωκίδης, Ε., & Σφακιανού, Μ. (2018). Το ταξίδι της ελπίδας: σχεδιάζοντας και υλοποιώντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας, που εξυπηρετεί τους στόχους της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Πρακτικά 4ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου, "Δημοκρατία, Δικαιώματα και Ανισότητες στην Εποχή της Κρίσης. Προκλήσεις στον Χώρο της Έρευνας και της Εκπαίδευσης", τόμος Β΄, 233-243. Ηράκλειο, Κρήτης: Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.

12. Βαλασιάδης, Ε., Κατσαδώρος, Γ., Κακάμπουρα, Ρ., & Φωκίδης, Ε. (2017). Λαϊκός πολιτισμός και ψηφιακό παιχνίδι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρακτικά Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός, Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Παιδαγωγό του Σήμερα, 1026-1033. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

13. Φωκίδης, Ε. (2017). Επαναπροσδιορίζοντας το πλαίσιο διδασκαλίας του προγραμματισμού στο δημοτικό σχολείο. Τα συμπεράσματα από δύο ερευνητικές προσπάθειες. Πρακτικά Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός, Πανελλήνιο Συνέδριο για τον Παιδαγωγό του Σήμερα, 539-547. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

14. Φωκίδης, Ε., Χαχλάκη, Ε., & Λιαράκου, Γ. (2017). Τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα πολλών χρηστών και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Το παράδειγμα του εικονικού νησιού της μεσογειακής φώκιας. Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου, Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, 492-503. Αθήνα: Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

15. Φωκίδης, Ε., & Ρουφάνη, Μ. (2017). Διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων για τη χρήση εργαλείων της Πληροφορικής ως υπηρετούντες δάσκαλοι. Μία προσέγγιση με τη χρήση δομικών μοντέλων εξισώσεων. Πρακτικά 1ου Συνεδρίου Προπτυχιακών Φοιτητών/τριών των Παιδαγωγικών Τμημάτων της Σ.Α.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ΕduTopia 2017, 30-46. Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

16. Φωκίδης, Ε., &  Σαββάτη, Α. (2017). Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών με τη χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Αποτελέσματα από πιλοτική εφαρμογή. Πρακτικά 1ου Συνεδρίου Προπτυχιακών Φοιτητών/τριών των Παιδαγωγικών Τμημάτων της Σ.Α.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ΕduTopia 2017, 315-329. Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

17. Φωκίδης, Ε., & Μαλλιά, Ε. (2017). Αποτελέσματα από τη χρήση τρισδιάστατων εκπαιδευτικών παιχνιδιών για την διδασκαλία ενοτήτων της Μελέτης του Περιβάλλοντος σε μαθητές της Γ΄ τάξης. Πρακτικά 1ου Συνεδρίου Προπτυχιακών Φοιτητών/τριών των Παιδαγωγικών Τμημάτων της Σ.Α.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ΕduTopia 2017, 298-314. Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

18. Ατσικπάση, Π., Νοταρά, Ε., Γράμψας, Λ., Σκούρτου, Ε., & Φωκίδης, Ε. (2016). Οι αναπαραστάσεις των Ρομά στον τοπικό τύπο της Ρόδου. Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Εκπαίδευση & Κοινωνία στην Εποχή της Κρίσης, 397-409. Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

19. Φωκίδης, Ε. (2016). Φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και πληροφορική. Μία προβληματική σχέση. Πρακτικά Συνεδρίου Η Εκπαίδευση στην Εποχή των Τ.Π.Ε., 2962-2973. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

20. Φωκίδης, Ε., Ατσικπάση, Π., & Ζαμπούλη, Κ. (2016). Αποτελέσματα από τη διδασκαλία στοιχείων εξερεύνησης του διαστήματος σε μαθητές γυμνασίων με τη χρήση εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας. Πρακτικά Συνεδρίου 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής. Ναύπλιο: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

21. Φωκίδης, Ε., Μακαρούνα, Φ., & Σαλτίδου, Ε. (2016). Η ψηφιακή αφήγηση στην αντιμετώπιση προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον. Πρακτικά Συνεδρίου Εκπαίδευση & Κοινωνία στην Εποχή της Κρίσης, 225-242. Αθήνα: Gutenberg.

22. Φωκίδης, Ε., & Σαρρή, Α. (2016). Η ψηφιακή αφήγηση στην ομαλή ένταξη στο σχολείο μαθητών της πρώτης τάξης του δημοτικού. Πρακτικά Συνεδρίου Η Εκπαίδευση στην Εποχή των Τ.Π.Ε., 486-494. Αθήνα: Νέος Παιδαγωγός.

23. Ορφανάκης, Μ., Σωτηρίου, Σ., Τσολακίδης, Κ., Φωκίδης, Ε., Φώκιαλη, Π., Σαρίδου, Χ., . . . Greig, L. (2003). Το Ευρωπαϊκό σχέδιο MUSE: Ανάπτυξη προγράμματος κατάρτισης εκπαιδευτικών σε ολιγοθέσια σχολεία. Πρακτικά Συνεδρίου 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη, 712-722. Σύρος.

24. Φωκίδης, Ε., & Τσολακίδης, Κ. (2003). Ο ρόλος της Εικονικής Πραγματικότητας στην Κυκλοφορική Αγωγή. Πρακτικά Συμποσίου Κυκλοφοριακή Αγωγή-Τροχαία Ατυχήματα, Ενημέρωση = Πρόληψη. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

25. Τσολακίδης, Κ., Σκούρτης, Σ., Καβουκλής, Γ., Αμπαρτζόγλου, Μ., & Φωκίδης, Ε. (2002). Εκπαίδευση μέσω του Παγκόσμιου Ιστού: Θεωρία και πράξη. Πρακτικά Συνεδρίου 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και την Εφαρμογή των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 593-599. Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης.

26. Τσολακίδης, Κ., Σκούρτης, Σ., Καβουκλής, Γ., Αμπαρτζόγλου, Μ., & Φωκίδης, Ε. (2001). Από απόσταση εκπαίδευση: Βασικά πειράματα ασύγχρονης εκπαίδευσης στο Δημοτικό σχολείο. Πρακτικά Συνεδρίου Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση: Τεχνολογίες, Εφαρμογές, Κατάρτιση Εκπαιδευτικών, 89-102. Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

27. Τσολακίδης, Κ., Φωκίδης, Ε., Σκούρτης, Σ., & Χατζόπουλος, Α. (2001). Τηλεκπαίδευση με χρήση τηλεδιάσκεψης: Εφαρμογή και προβληματισμός. Πρακτικά Συνεδρίου 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Πάτρα: Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Διαθέσιμο στο http://www.hou.gr/news/EXAGGELIA_SYNEDRIOU/synedrio/html/sect6/73.htm

28. Τσολακίδης, Κ., & Φωκίδης, Ε. (2000). Σχολικός Εκπαιδευτικός Δικτυακός Ιστός Αιγαίου. Πρακτικά Συνεδρίου 2ο Πανελλήνιο συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή: Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, 617-623. Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών.

29. Τσολακίδης, Κ., & Φωκίδης, Ε. (1999). Η τηλεδιάσκεψη ως εργαλείο διδασκαλίας των μαθημάτων του δημοτικού σχολείου. Πρακτικά Συνεδρίου Νέες Παράμετροι στην Εκπαίδευση: Εκπαίδευση από Απόσταση και Δια Βίου Εκπαίδευση, 56-62. Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

30. Κεφαλάκης, Ν., & Φωκίδης, Ε. (1998). Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στο δημοτικό σχολείο: Εμπειρίες από το σχολείο της Κρεμαστής. Πρακτικά Συνεδρίου Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, 140-158. Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

 

 

.: Άρθρα υπό αξιολόγηση - Papers under review

1. Φωκίδης, Ε. (χ. η.). Κινητές συσκευές και μάθηση. Μία κριτική θεώρηση. (υπό αξιολόγηση)

2. Fokides, E., Kaimara, P., Deliyiannis, I., & Atsikpasi, P. (n. d.). Development of a scale for measuring the learning experience in serious games. Preliminary results. (under review)

3. Παπαδάκης, Δ., & Φωκίδης, Ε. (χ. η.). Διδασκαλία με drones, χαράζοντας μονοπάτια στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των τεχνολογιών αιχμής. (υπό αξιολόγηση)

4. Fokides, E. (n. d.). Reflecting on the results of the initiative ETiE, for using tablets in primary schools. (under review)

5. Fokides, E. (n. d.). Digital educational games. (under review)

6. Αργυρού, Τ., & Φωκίδης, Ε. (χ. η.). Διδάσκοντας τις διεργασίες ανάπτυξης των φυτών σε μαθητές του δημοτικού με τη χρήση tablets. Αποτελέσματα από πιλοτική εφαρμογή. (υπό αξιολόγηση)

7. Fokides, E. (n. d.). Digital educational games in primary education. Revisiting the results of the research projects of the ETiE initiative (under review)

8. Fokides, E. (n. d.). My avatar and I. A study on avatars, personality traits, self-attributes, and their perceived importance. (under review)

9. Fokides, E., Atsikpasi, P., Kaimara, P., & Deliyannis, I. (n. d.). Serious games: Are they effective? Let’s ask the gamers! (under review)

10. Νούλα, Α., & Φωκίδης, Ε. (χ. η.). Υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού παιχνιδιού για τη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας σε μαθητές του δημοτικού. (υπό αξιολόγηση)

11. Chronopoulou, M-. I., & Fokides, E. (n. d.). Using a 3D simulation for teaching functional skills to students with learning, attentional, behavioral, and emotional disabilities. A case study. (under review)

12. Kaimara, P., Deliyannis, I., Oikonomou, C. A., & Fokides, E. (n. d.). Undergraduate students' attitudes towards collaborative digital learning games. (under review)

13. Φωκίδης, Ε. (χ. η.). Η εκπαιδευτική αξιοποίηση των αλληλεπιδραστικών βίντεο σφαιρικής λήψης. (υπό αξιολόγηση)

14. Νάκκα, Ε., & Φωκίδης, Ε. (χ. η.) Tablets και διδασκαλία στοιχείων ταξινόμησης των ζώων. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα. (υπό αξιολόγηση)

15. Ατσικπάση, Π., Φωκίδης, Ε., Δεληγιάννης, Ι., & Καϊμάρα, Π. (χ. η.). Τι έχουν να πουν οι χρήστες για τα σοβαρά παιχνίδια; (υπό αξιολόγηση)

16. Fokides, E., Chronopoulou, M-. I., & Kaimara, P. (n. d.). Comparing videos and a 3D virtual environment for teaching school-related functional skills to students with mild disabilities. A case study. (under review)

17. Ατσικπάση, Π., & Φωκίδης, Ε. (χ. η.). Εικονικά περιβάλλοντα και άτυπη μάθηση. Ένα ερμηνευτικό μοντέλο. (υπό αξιολόγηση)

18. Fokides, E., & Zachristou, D. (n. d.). Teaching natural sciences to kindergarten students using tablets. Results from a pilot project. (under review)

19. Κεφαλάκης, Π., Φωκίδης, Ε. (χ. η.). Εκπαιδευτικά τρισδιάστατα περιβάλλοντα πολλών χρηστών προσομοίωσης οικολογικών συστημάτων. Το παρόν και το μέλλον. (υπό αξιολόγηση)

20. Ατσικπάση, Π., & Φωκίδης, Ε. (χ. η.). Μια εναλλακτική προσέγγιση της μάθησης. (υπό αξιολόγηση)

21. Fokides, E., Kaimara, P., Oikonomou, A., Atsikpasi, P., & Deliyannis, I. (n. d.). Evaluating 2D and 3D serious games: The significance of student-player characteristics. (under review)

22. Fokides, E., Kaimara, P., Plerou, A., Atsikpasi, P., & Deliyannis, I. (n. d.). Serious games in higher education: Effect analysis on gender, scientific background, ICT Experience, game playing skills and game genre. (under review)

23. Fokides, E., Atsikpasi, P., Kaimara, P., & Deliyannis, I. (n. d.). Exploring the subjective learning effectiveness of serious games. A structural equation modeling approach. (under review)

24. Fokides, E., & Papoutsi, A. (n. d.). Using Makey-Makey for teaching electricity to primary school students. A pilot study. (under review)

25. Chartofili, A., & Fokides, E. (n. d.). Teaching local history, culture, traditions, and customs using digital games. Preliminary results from a case study in the island of Nisyros. (under review)

26. Παπουτσή, Α., & Φωκίδης, Ε. (χ. ή.). Χρησιμοποιώντας Makey-Makey για τη διδασκαλία στοιχείων του ηλεκτρισμού σε μαθητές δημοτικού. Αποτελέσματα από την πρώτη φάση ερευνητικού προγράμματος. (υπό αξιολόγηση)